Idee

Hallo Allemaal,

Is het mogelijk om een soort van universele wallet te maken waarin de Peercoin gebruiker alleen maar (één van) zijn rekeningnummer(s) en zijn wachtwoord hoeft in te voeren om te kunnen opereren? Dit zou het gebruikersgemak enorm verhogen en de instapdrempel verlagen. Als noob zijnde kijk ik met totale angst en verschrikking uit naar de volgende wallet update ::slight_smile:

Ik zal met dit idee wel iets over het hoofd zien, maar in mijn beleving zou je na het invoeren van de rekeningnummer en wachtwoord op een Sync. button kunnen klikken waarna je na bijvoorbeeld 3 confirmaties je wallet ter beschikking hebt.

Dat is technisch mogelijk. Nadeel is dat iedereen al je transacties kan zien. De blokkenketen is publiek tenslotte, zo de meest mensen zijn blij met de mogelijkheid tot meer addressen om enige privacy te behouden. Een mogeijk om het simpeler en sneller te maken voor jezelf is een zogenaamde webwallet (https://holytransaction.com/) of bv. de Peercoin Android App te gebruiken. Met beide kan je echter niet minten.

Het was niet de bedoeling dat de meerdere adressen optie vervalt. Als je bijvoorbeeld thuis een nieuw adres aanmaakt en dat gebruikt op de nieuwe wallet, dan herkent de blockchain dat adres toch in combinatie met het wachtwoord.

Ik begrijp niet helemaal het ‘iedereen je transacties kan zien’. Uiteindelijk is of komt er in deze tijd vanuit je persoonlijke wallet altijd een link naar de fiatwereld door middel van een exchange of bank die dan ook terug te herleiden is door the powers that be. Dus bij het anonimiteitsgedeelte heb ik wel mijn twijfels. Misschien zou er een uitlogmogelijkheid moeten kunnen. Maar je hebt gelijk, met de Peercoin Android App waar ik sinds afgelopen weekend trotse eigenaar van ben kom je ook een heel eind. Hij werkt goed en is heel gebruiksvriendelijk :). Het viel mij wel op dat als je verzoek of verzend kiest, dat er bovenin nog BTC staat.

Dank je wel voor je antwoord Cybnate!