Nieuwe NL regels van kracht voor aankoop Primecoins,Peercoins en andere crypto's

http://coincourant.nl/strengere-eisen-voor-verschillende-nederlandse-bitcoin-handelaren/

Dit is jammer, het wordt weer een beetje moeilijker gemaakt om crypto’s te kopen. Voorheen was een adres en telefoonnummer goed genoeg. Nu moet ook een bankrekeningnummer worden opgegeven.
Overregulering of een goede zaak?

Voor lange termijn investeerders/spaarders maakt het niet veel uit denk ik, die kunnen ook zonder registratie inkopen op bitonic/btcdirect/happycoins of een andere tussenhandel.

(edit: ik had het artikel ff eerst moeten lezen :slight_smile: ) Ik zie geen nadelen aan deze extra controle, het zal hoogstens een paar impulsieve kopers tegenhouden.

Het zal kopers tegenhouden die liever anoniem blijven voor belastingtechnische redenen of geen bankrekening hebben en dat is precies de bedoeling van de regeling.

Moet zeggen dat ik in eerste instantie verbaasd was dat ik alleen met het achterlaten van een mobiel telefoonnummer Litecoins en later Peercoins kon kopen voor enige tijd. Nu heb ik ook gewoon een officieel account bij litebit.eu en dat werkt goed genoeg voor mij.

Localbitcoins.com (of zelfs marktplaats oid) in combinatie met cash werkt natuurlijk nog prima voor die doelgroep. Maar het is wel een hele logische stap inderdaad. Ook is het een prima indicatie dat crypto currency op weg is naar volwassenheid en bredere acceptatie :slight_smile: